V týchto 4 bežných jedlách a nápojoch ste sa mýlili

V týchto 4 bežných jedlách a nápojoch ste sa mýlili

O niektorých ste si mysleli, že sú menej kalorické, ako v skutočnosti sú. Iným ste krivdili. Sú to úplne bežné jedlá a nápoje, no doteraz ste o nich možno mali mylnú predstavu.

thumb

Smoothie

Zlatý grál mestského zdravého životného štýlu by sme mali vnímať triezvejšie. Dopriať si dostatok čerstvého ovocia a zeleniny je jednoznoznačne považované za zdravý prístup, ale aj pri ňom je dôležité si uvedomiť správnu mieru.

Ak si dáte veľký pohár poriadneho ovocného smoothie – 4 a viac dcl – nezabúdajte, že príjmete prirodzene aj relatívne veľké množstvo cukrov, v tomto prípade aj 200 – 300 kcal. A to už je napríklad malinový cheesecake :) Takže, ak siahate po smoothie majte na pamäti, že každá kalória sa počíta – aj tá z ovocia. 

gif smoothie

Nápoje so sladidlami

Niektorí ľudia majú obavu, že z nápojov so sladidlami budú priberať. Pravdou je však úplný opak. Sladidlá vznikli práve pre ľudí s potrebou nízkeho kalorického príjmu – pre diabetikov či pre tých, ktorí si strážia svoju váhu. Light nápoje nemajú preto takmer žiadne kalórie a pritom vedia uspokojiť vašu chuť na sladké úplne rovnako :)

O sladidlách sme už podrobne písali tu.

Pukance

Popcorn je dokonalý príklad pochúťky, ktorej krivdíme. Čisté, neomaslované a nesolené pukance majú pomerne nízku kalorickú hodnotu. Na 100g je to zhruba 350 kalórií, čo síce nie je málo, no zjesť 100g popcornu je slušný výkon.

Bežná porcia pre jedného človeka je okolo 25-30g. To znamená, že z takej porcie príjmete zhruba 90 kalórií. Tie spálite približne pol hodinovou prechádzkou. Prečo má však táto dobrota takú zlú povesť? Kalórie jej pridávajú práve pridané polevy – maslo či karamel. Takže ak budete maškrtiť rozumne, nemusíte si to vôbec vyčítať.

gif pukanec

Müsli tyčinky s polevou

Tieto chutné sladkosti sa nám spájajú so zdravou výživou. Stále sú to však sladkosti – obzvlášť tie v poleve. Práve polevy – kakaové, jogurtové, mliečne – sú na báze rastlinného tuku s cukrom. To im pridáva na kalóriách. Obsah tyčinky je často spojený cukrovým sirupom. V jednej tyčinke tak môžeme nájsť až 150 kalórií. To je na taký drobný snack dosť.

 

Viete, že úlohou projektu vsetkosmierou.sk nie je strašiť vás, ale ponúkať fakty. Doprajte si, po čom vám srdce piští, ale s mierou. Na konci dňa záleží len na tom, ako sa cítite vy sami.

Aby ste si boli istí, koľko kalórií by ste mali približne za deň prijať, použite našu kalkulačku. Ak chcete mať prehľad, koľko ich prijímate, čítajte etikety na svojich potravinách a nápojoch. Už teraz sa tešíme na diskusiu na Facebooku :)