Rozhovor s kajakárom Jakubom Grigarom: Ako sa človek zaľúbi do športu?

Rozhovor s kajakárom Jakubom Grigarom: Ako sa človek zaľúbi do športu?

Vraj to uňho bola láska na prvý pohľad.

thumb

Ahoj Jakub. Ako to bolo so športom u vás doma? Športovali rodičia?

Viem, že skôr, ako som mal možnosť to vnímať, mama hrávala volejbal a oco futbal. Od malička sme sa radi hýbali a celá rodina bola vlastne celkom športovo založená. Tak to ostalo až doteraz :)

V jednom z rozhovorov si spomínal, že si vlastne ani nechcel robiť vodné športy. Prečo?

Vždy som sa bál, že sa utopím. Predstava, že mám jazdiť na malej loďke po divokej vode ma celkom desila. Myslím že to bol asi najväčší dôvod ktorý ma držal od kajaku ďalej.

A ako si sa potom dostal ku kajaku?

Popri škole som trávil veľa času za počítačovými hrami a to sa rodičom asi veľmi nepáčilo. Povedali mi, že si mám vybrať nejaký šport. Aj keď sa mi do toho moc nechcelo, vybral som si futbal. Po prvom tréningu som to vzdal... Všetci boli o hlavu vyšší a o tri roky starší ako ja. Išiel som teda na basketbal, ktorý hrával môj starší brat. Po dvoch mesiacoch som to vzdal aj tam. Potom prišiel otec s návrhom že si mám kajak skúsiť cez prázdniny a keď ma to nebude baviť, tak skúsime niečo iné. Mňa to baviť začalo a ostal som tam doteraz :)

Kedy si si povedal, že toto je to, čo chceš robiť profesionálne?

Ťažko povedať, ale hneď prvý moment ako som sadol do lode som vedel, že je to ono. Veľmi sa mi to páčilo. Veľmi sa mi páčila skutočnosť, že mám vlastnú loď. Postupne som sa zlepšoval a dokázal robiť veci, ktoré ma bavili a bavia ma doteraz. Preto to robím :)

Myslíš, že keby ťa vtedy otec nedonútil skúsiť kajak, zamiloval by si si iný šport? Ak áno, aký?

Teraz si to asi neviem predstaviť, pretože vodný slalom je pre mňa ten najkrajší šport. Keby som mal ale povedať iný šport, ktorý by som chcel vykonávať, povedal by som skateboarding, snowboarding, lezectvo, hokej alebo zjazdový bicykel.

Ako vyzerá tvoj tréningový režim? Ako dopĺňaš tekutiny?

Väčšinou máme 2-3 tréningy do dňa a ich dĺžka závisí od obdobia v ktorom sa nachádzame. Väčšinou sú to dva tréningy na vode a nejaká doplnková činnosť - posilňovňa, beh, bicykel, lezenie...

Každý deň začínam pohárom vody na prebratie. Tekutiny sa snažím dopĺňať aj počas tréningu vždy, keď to ide. V minulosti mi to veľmi nešlo, ale teraz mám fľašku s vodou na každom tréningu. Mnohokrát potrebujem pred tréningom trochu prebudiť a vtedy zas prichádza priestor pre energetický nápoj. Ináč proste pijem vtedy, keď som smädný.

Ako sa motivuješ do tréningu a pred súťažou? Počúvaš nejakú motivačnú hudbu?

Najlepšou motiváciou je moja predstavivosť. Keď pred tréningom myslím na pocity a situácie ktoré na vode zažívam, dokáže ma to doviesť až do toho pocitu, že sa tréningu neviem dočkať.

Hudba je pre mňa veľmi dôležitá. Nemám nejaký vyhradený štýl, vždy to záleží od nálady, ale pred pretekmi fungujem na tom, že si večer pustím hudbu a predstavujem si trať, to ako ju pôjdem a čo sa mi môže stať a tak.

Čo robíš pre oddych?

Najradšej oddychujem tak, že si ľahnem do postele a pozerám videá o varení. Veľakrát to dopadne tak že sa nakoniec postavím a aj si niečo uvarím, len tak pre radosť :)