Nesprávnou technikou behania si môžete spôsobiť vážne problémy 

Nesprávnou technikou behania si môžete spôsobiť vážne problémy 

Beh je jednou z najobľúbenejších športových aktivít. Nevyžaduje si veľa času ani priestoru a nie je finančne náročný. Predtým, ako si obujete tenisky, by ste si však mali prečítať zopár dobrých rád.

thumb

Možno sa zdá, že behanie nie je žiadna veda, ale verte-neverte, i zlými návykmi si pri behaní môžete spôsobiť problémy. Tu je niekoľko najčastejších:

Ignorovanie strečingu

Na začiatku každého cvičenia by ste sa mali poriadne ponaťahovať. Svaly je potrebné zahriať, predídete tak zbytočným zraneniam. Nezabúdajte však, že strečing je dôležitý nielen pred, ale i po behaní. Ukončiť fyzickú aktivitu príliš prudko nie je zdravé.

Držanie tela

Pri behu si treba dávať pozor na držanie tela. Chrbtica má byť vyrovnaná, v jednej priamke s vašimi bokmi. Ruky by ste mali mať ohnuté v 90° uhle, pohyb ramien vám pomáha hýbať sa vpred.

Žiadny odpočinok

Každý šport má svoje výhody, no so žiadnym to netreba preháňať. Vaše telo a svaly si potrebujú po každej fyzickej aktivite oddýchnuť. Nezabúdajte, že si treba dopriať všetko s mierou a to sa týka aj športovania.

Nesprávna obuv

Ak sa vyberiete behať v plátenkách, nebude to ideálne. Nájdite si tenisky, ktoré sú prispôsobené na behanie. Nechajte si poradiť v obchode alebo si spravte prieskum online. Vaše nohy by mali byť v obuvi stabilné, inak by ste si mohli spôsobiť nechcené zranenie.

Povrch, na ktorom beháte

V prípade, že ste po zranení alebo len behať začínate, odporúča sa behať po tráve či bežeckej dráhe. Skúsenejší bežci si môžu dovoliť aj behanie po chodníku, asfalt je však tvrdý povrch, ktorý udržuje achilovku v kratšej, menej napnutej pozícii.

Šprint

Ako sme už vyššie spomínali, nie je ideálne, keď vaše svaly pred aktivitou nezahrejete. Nezačínajte behanie šprintom, na začiatok stačí mierny poklus. Radšej behajte dlhšie a pomalšie, neunavíte sa tak rýchlo ako pri šprinte.

 

Vyvážený životný štýl nie je iba o zdravom jedle, ale aj o dostatku pohybu. Ak ste si vzťah k behu nenašli, nevzdávajte to a hľadajte inú aktivitu. Baví vás tanec? Tancujte. Je jedno o akú športovú aktivitu sa jedná, hlavne ju robte s chuťou.

A nezabúdajte, že nič netreba preháňať a všetko s mierou. :)