7 vecí, na ktoré zabúdame na letných festivaloch

7 vecí, na ktoré zabúdame na letných festivaloch

Na festivaloch sa stáva, že nepočúvame, čo nám hovorí naše telo a niekedy nepočúvame ani to, čo nám hovorí rozum. Všetka tá zábava človeka ľahko rozptýli. Tu je 7 vecí, na ktoré by sme ale nemali zabúdať :)

thumb











Oddych

Na festival si človek chodí oddýchnuť, no nie? Nie tak celkom. Celé noci skákania na obľúbenú muziku dajú organizmu zabrať. Výhodou je, že skákanie a tanec sú skvelé kardio. Ak však máte viac ako 25 rokov, je pravdepodobné, že na druhý deň budete úplne zlomení. Počúvnite svoje telo a oddýchnite si. Chill pred stanom, na nafukovačke alebo v tieni pod stromom vám dovolí nabrať sily na ďalšiu noc.

Tekutiny, tekutiny, tekutiny

V lete vo všeobecnosti zabúdame na hydratáciu. V kotli pod pódiom na ňu zabudneme ešte rýchlejšie. Optimálne množstvo tekutín je jeden pohár vody denne na každých 6kg vašej váhy. Pri zvýšenej námahe – ktorou je aj tanec – treba vypiť tekutín o to viac. Nezabúdajte ani na minerálky s dostatočným obsahom sodíka a horčíka, ktoré strácate potením.

Jedlo a alkoholické nápoje

Odvšadiaľ na nás číhajú stánky s alkoholom a keď si ho užívame s rozumom, nie je dôvod odopierať si. Na slnku sa však alkohol vstrebáva rýchlejšie, preto pite s mierou a s množstvom nealka a vody. Nezabudnite však aj na tie druhé stánky – tie s jedlom. Snažte sa dbať na výživu, aj keď ste v opojení zmyslov :)

Zásadité minerálky

S predchádzajúcim bodom súvisia zásadité minerálky. Tie neutralizujú nadmernú kyselinu v žalúdku – pomáhajú pri trávení ťažkého jedla a urýchľujú regeneráciu po opici. Dopĺňajú totiž práve tie minerály, ktoré naše telo spotrebovalo pri odbúravaní alkoholu.

Energia

Energetické nápoje vznikli, aby pomohli ľuďom udržať sviežu myseľ aj telo. Pôvodne týmito ľuďmi boli športovci, vodiči z povolania, ľudia na nočných zmenách... Ako sme si však povedali vyššie, aj bavenie sa na festivale je fyzicky náročná aktivita! Hodinou tanca môžete spáliť aj 300 až 400 kalórií. Prirodzene preto potrebujete doplniť cukry a kofeín. Zopár faktov o kofeíne nájdete v tomto našom článku. Energeťáky by však nemali byť váš jediný zdroj tekutín, nezabúdajte si dopriať aj dostatok vody.

Ochrana pred slnkom

Ak nemáte ako na potvoru zlé počasie, tak sa musíte chrániť pred slnkom. Keď sa rozhodnete zdriemnuť si pred stanom, myslite na dve veci – hodinou spánku môžete spáliť až 80 kalórií, ale zároveň môžete spáliť aj svoju pokožku. Používajte preto opaľovacie mlieko s vysokým ochranným faktorom, aspoň SPF50 a k tomu pokrývku hlavy.

Odpad

Mnoho festivalov sa deje priamo v prírode – na čistinke, na poli, blízko vodných plôch. Nebuďte ako Deryl a Rick :)