Jednoduché cviky, ktoré vám zaberú menej času ako televízne noviny

Jednoduché cviky, ktoré vám zaberú menej času ako televízne noviny

Preľudnené telocvične a posilňovacie stroje, z ktorých sú v pomykove aj raketoví inžinieri. Predstavy, ktoré mnohých z nás odrádzajú od návštevy fitnes centier. Existujú cvičenia, ktoré s prehľadom zvládnete aj doma.

thumb

Overené základy

Základnými cvikmi, ktorými precvičíte drvivú väčšinu svalov sú drepy, kľuky a sed-ľahy. Existuje množstvo variácii drepu, vždy však treba pamätať na prirodzené prehnutie chrbtice počas celého trvania cviku a pomalší kontrolovaný pohyb.

 

 

Správnu techniku môžete pozorovať u malých detí, pre ktoré je správny drep tým najprirodzenejším pohybom. Užitočným trikom je tiež drepovať do sedu, akoby ste si sadali na stoličku.

 

Klasickým kľukom zaťažíte hornú časť tela a posilníte celkovú stabilitu. Zmenou pozície dlaní sa môžete viac zamerať na jednotlivé svalové skupiny. Ak nie ste schopní urobiť regulárny kľuk, začnite s kolenami na zemi, alebo si oddýchnite položením hrude na podložku.

 

Sed-ľah je mnohými trénermi zatracovaný cvik. Pravdou však je, že pri správnom prevedení vie byť nápomocným na ceste za silnejším a vysekanejším stredom tela. Najväčšou chybou je nadmerné vysúvanie brady a krku pri pohybe nahor.

Pre intenzívnejšie tréningy môžete zvyšovať počty opakovaní v sériách alebo cviky robiť za sebou a bez prestávok, v takzvanom je kruhovom princípe. Variácii je mnoho.

Angličáky

Jedná sa o univerzálny cvik, ktorý v kondičnej príprave využívajú aj ozbrojené sily. Spája v sebe všetky výhody vyššie spomenutých základných cvikov a aeróbnej činnosti. Pri cvičení vo dvojici si môžete dať s partnerom high-five v závere výskoku.

 Video hry

Ak máte doma Xbox Kinect, určite si zahrajte niektorú z dostupných športových hier. Preskakujte rôzne prekážky, udržujte rovnováhu, zbierajte body, hrajte golf, alebo si zatancujte. Možností je neúrekom a s nástupom virtuálnej reality budú len pribúdať.

Farmárska chôdza

Dobrá správa je, že tento cvik robíte v podstate vždy, keď idete z obchodu! :D Uchopte do oboch rúk dva približne rovnako ťažké objekty, napríklad tašky s nákupom. Vystrite sa, vypnite hruď, zatnite svaly trupu a rúk a pomaly vykročte. Jednoducho sa prejdite po rovnej ploche, prípadne využite schody, čím sa zvýši náročnosť cviku.

Najdôležitejší aspekt tréningu je správna technika a pocit dobre odvedenej práce. Mierna svalovica po tréningu je v poriadku. Ak však máte po cvičení boľavé kĺby alebo svalové úpony, venujte pozornosť nácviku techniky alebo hľadajte vhodnejší cvik. 

Nezabúdajte na pestrú, vyváženú stravu a hydratáciu. Tréningy vyberajte tak, aby vás bavili. Športu zdar, priatelia!