3 tipy na rýchlu úľavu od ťažkého žalúdka po sviatočnom prejedaní sa

3 tipy na rýchlu úľavu od ťažkého žalúdka po sviatočnom prejedaní sa

Pálenie záhy, pomalé trávenie, zápcha. Môžete si od nich pomôcť a Vianoce budú šťastné aj veselé po všetkých stránkach.

thumb

Vieme veľmi dobre, že všetky tie koláče, zákusky a iné sladké či slané maškrty sú lákavé. Chrumkavý rezeň a šalát. Ach, ten šalát! Ale každá slasť je dobrá iba s mierou. Ak sa nám na tanier šmykne trochu viac šalátu, než sme plánovali, alebo počas Popolušky zmizne z misky viac lineckých koláčikov, než by malo, prídu ťažké tie ťažšie vianočné chvíle.

Tieto 3 tipy vám ich pomôžu prekonať:

Po každom jedle si dajte oddychový čas

Najhoršie na plný žalúdok je naplniť ho ešte viac. Potom začne totiž tlačiť na zvierač pažeráka a vypúšťať von kyselinu, čo nazývame pálením záhy. Samozrejme, nestíha ani tak rýchlo tráviť a vy máte pocit, že ste zjedli balvan.

Prvá zásada je pomerne jednoduchá, ale keď je na stole toľko lákadiel, ľahko na ňu zabudneme – žalúdok musí jedlo stráviť. A zaberie mu to čas. Podľa vášho zvyku to môžu byť tri či štyri hodiny, ale nejaký oddych mu musíte dopriať.

Sviatočné jedlá tiež zvyknú byť tučnejšie, než na aké ste zvyknutí počas roka. Tuky sú zložité látky a telu trvá dlhšie, kým sa s nimi vysporiada. Preto by ste si pauzy po jedle mali oproti bežnému dňu trochu predĺžiť.

Choďte na prechádzku

Prechádzať sa pod vianočným osvetlením je predsa také krásne! Bola by škoda to nevyužiť.

Stačí ľahká, dvadsaťminútová prechádzka a váš organizmus dostane signál, že treba začať pracovať. Pomôže vám tiež prekonať tú malátnosť po ťažkom jedle a priblížite sa k dennému limitu 10 000 krokov, ktorý vám zase pomôže časť prijatej energie spáliť.  

A ak sa Perinbabe podarí nasnežiť, poriadna sánkovačka, guľovačka či stavanie snehuliaka vás od ťažkého žalúdka ochránia ľavou zadnou.

Pomôžte si minerálkou

Pitný režim je nevyhnutný aj počas zimy. Ak máte však problémy s trávením, je dobré dopĺňať tekutiny vodou so správnym zložením minerálov.

Vhodné sú prírodné minerálne vody so zásaditým účinkom, s obsahom amoniaku prírodného a hydrogénuhličitanu sodného. Čítajte etikety a sústreďte sa na sírany, kyselinu kremičitú, sodík, vápnik či fluoridy. Vďaka svojmu zásaditému charakteru pomáhajú činnosti čriev a tráviacej sústavy. Pomôžu vám tiež po nadmernom príjme punču alebo vareného vínka, pretože podporujú pečeňovo-žlčové funkcie a neutralizujú kyslé prostredie po požití alkoholických nápojov.

Od ťažkého žalúdka tiež pomôžu sýtené kolové nápoje vďaka vysokej kyslosti, ktorá podporuje funkciu žalúdočnej kyseliny. Po výdatnom jedle sa nám, prirodzene, žiadajú a ak sa obávate ďalšieho príjmu kalórií, môžete využiť aj ich nekalorickú verziu.

Bonus – všetko s mierou

Ako vždy, radi pripomíname že všetko je dobré prijímať s mierou. Dopĺňajte sviatočné jedlo zdravými porciami s obsahom vlákniny, probiotickými kultúrami, ovocím a zeleninou. Všetky lahôdky si môžete užívať naplno a pritom neschovať všetky zásady zdravého stravovania do novoročných predsavzatí.

Je to predsa len obdobie radosti, tak nech sa z neho raduje celé telo 😊